Sunday, September 13, 2009

Suatu tuntutan.

Bismillahirrahmanirrahim. assalamulaikum wbrth.



PERTAMA.

1. Saya balik dari mesir pada januaru 1997, bersama isteri dan seorang anak.

2. Tak sempat habiskan tahun 4 di Universiti al-Azhar kuliah Usuluddin. sebab dah insihab auroq, kullaha.

3. Semuanya gara-gara ikhwah tidak menerima saya dalam mujtamak ikhwah, dengan berbagai provokasi yang menyakitkan ( dari ikhwah sendiri).



KEDUA.

1. Setelah 10 tahun berjauhan dengan mujtamak ikhwah, banyak masalah yang timbul.antaranya:

> masyarakat tak faham pendirian yang saya pegang.

> masyarakat tidak guna pendirian yang saya pakai.

> masyarakat menganggap pendirian saya tidak betul dan tidak sesuai digunakan, dan sebahagian mereka mendakwa sebagai bahaya.

2. Tapi yang lebih memeranjatkan:

> apabila ada ikhwah yang menyarankan saya ikut balik yang lama.

> selain pandangan masyarakat yang mendakwa saya sebagai tidak betul kerana tidak

menyamai apa yang jim dan isma lakukan.

3. Kerana realitinya saya bergerak sendiri.

persoalan saya:

a. apa alasan yang memungkinkan saya ikut semula kabel ikhwah yang dulu, walhal merekalah punca dan yang menyebabkan saya pulang tanpa segulung ijazah yang memungkinkan saya punyai pendapatan kira-kira RM2000-RM3000 ?

b. apa jaminannya.

c. di manakah kesalahan-kesalahan yang telah saya lakukan dan dianggap tidak betul
sehingga ada segelintir masyarakat menuduh , saya sebagai boleh menyesatkan ?

d. adakah saya bersalah dengan kerjaya sebagai GURU KAFAI di bawah JAIS ?

e. mengapa ada di kalangan ikhwah sendiri yang cuba menyekat aktiviti saya sedangkan saya tidak mencampuri aktiviti mereka?


sesiapa yang ada kaitan dengan topik ini harap dapat beri jawapan atau komen...

No comments:

Post a Comment